GE Aerospace 2024 Kazanç Tahminini Güçlü Hizmet Talebi Ortamında Yükseltti
Önemli bir hamle olarak, GE Aerospace bu yıl içinde üçüncü kez 2024 yılı için kâr tahminini yükseltti. Bu artış, büyük ölçüde havayollarının Boeing ve Airbus’taki üretim darboğazları nedeniyle yeni model uçak sıkıntısı yaşaması sonucu daha eski uçaklara olan bağımlılığının artmasına bağlanıyor.
Havacılık devi artık hisse başına düzeltilmiş kârın 4,20 ila 4,35 dolar arasında olacağını öngörüyor. Bu, önceki 3,95 ila 4,20 dolar tahmininden bir iyileşmeyi gösteriyor. Bu revizyon, havayollarının filolarının hizmet ömrünü uzatmak zorunda kalması ve bunun sonucunda bakım giderlerinin ve yedek parça ve hizmet satışlarının artması trendini yansıtıyor. GE Aerospace bu sektörde önemli bir oyuncu konumunda.
Şirketin ticari motorlar ve hizmetler bölümü, geçen yılın aynı dönemine göre %16’lık bir artışla 1,8 milyar dolarlık kâr elde ederken, gelirlerinde de %8’lik bir artışla 7 milyar dolara ulaştı. Bu kazanımlar, GE’nin yeni motor ve parça üretimini etkileyen sektör genelindeki tedarik zinciri aksaklıklarına rağmen gerçekleşti.
30 Eylül’de sona eren çeyrek için GE Aerospace, hisse başına 1,15 dolar düzeltilmiş kâr açıkladı. Bu, bir önceki yıl kaydedilen hisse başına 92 cent’e göre önemli bir artışı temsil ediyor. Şirketin toplam geliri de üçüncü çeyrekte %6 artarak 9,84 milyar dolara ulaştı.
GE Aerospace ve Fransa’nın Safran şirketi arasındaki ortak girişim olan CFM, Boeing’in 737 MAX yolcu uçakları için motor tedarik ediyor ve RTX’in bir bölümü olan Pratt & Whitney ile Airbus 320neo jetlerini güçlendirmek için rekabet ediyor. Daha önce Temmuz ayında Airbus, diğer bileşenlerin yanı sıra CFM’den LEAP motorlarının teslimindeki gecikmeler nedeniyle yıllık jet teslimat hedeflerini düşürmek zorunda kalmıştı.
GE Aerospace’in bu olumlu finansal görünümü, sektörün üretimi etkili bir şekilde artırma yeteneğini kısıtlayan tedarik zinciri zorluklarıyla mücadele etmeye devam ettiği bir dönemde geliyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.